Lastenvaatebrändi Reima ja Visit Saimaa yhdistivät voimansa- Suomalaista mökkielämää viedään maailmalle

Okkolan lomamökeillä kuvattiin viime viikolla mainoselokuvaa suomalaiselle Reima-lastenvaatebrändille. Brändiuudistuksen läpikäynyt Reima haluaa olla ylpeästi suomalainen yhtiö ja jatkossa kaikki kuvamateriaali ja visuaalinen maailma filmataan Suomessa.

– Aiempina vuosina kaikki markkinointimateriaalimme on kuvattu ulkomailla. Brändiuudistuksen myötä olemme ryhtyneet kuvaamaan materiaalimme autenttisessa suomalaisessa ympäristössä, kertoo Reima maailmanlaajuisen brändin rakentamisesta vastaava Karla Martinez-Majander.

Lastenvaatemerkin ensi kevään mallistoon on haettu inspiraatiota vedestä ja vedenalaisesta maailmasta ja sen ympärille on luotu markkinointiviestintäkonsepti. Taustalla ajatuksena, että satojentuhansien järvien maassa suomalaiset lapset kasvavat veden äärellä. Mökkielämä kuuluu suomalaisten sielunmaailmaan ja se halutaan nyt dokumentoida ja viedä ensi keväänä maailmalle.

– Haluamme näyttää, mitä on mökkisuomi ja mitä perheet täällä tekevät. Mallistomme mahdollistaa, että lapset voivat nauttia vapaasti mökkielämästä. Kuvaamme sellaisessa ympäristössä, jossa innovatiiviset vaatteemme pääsevät oikeuksiinsa.

Näyttelijät ja parikymmenhenkinen kuvausryhmä kuvasivat Puumalassa viime viikolla kahtena päivänä.

Reima ja matkailuorganisaatio Visit Saimaa ovat yhdistäneet voimansa ja aloittavat globaalin markkinointiyhteistyön ensi vuoden puolella.

-Haluamme esitellä kevään markkinointikampanjaa kokonaisuutena ja aktivoida kuluttajia, kertoo Martinez-Majander.

Maailmanlaajuisessa kilpailussa arvotaan neljä viikon pituista mökkilomaa Saimaalla. Globaali kampanja näkyy Venäjällä, Kiinassa, Amerikassa, Kanadassa ja kaikissa Euroopan maissa.

Visit Saimaan projektipäällikkö Minna Gurney kertoo olevansa innoissaan tulevasta.

-Meillä on kaksi vahvaa brändiä, joiden arvot kohtaavat loistavasti. Saimaan alueen vahvuudet ja paikallisten yrittäjien tarjoamat elämykset ovat kampanjan ytimessä ja näkyvyys tulee olemaan kansainvälisesti hyvinkin merkittävää, Gurney toteaa.

Lue lisää tänään ilmestyneestä Puumala-lehdestä.